söndag 5 december 2010

♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.

Ehm..jaha....favoritfödelsedag.... Jag har alltid haft väldigt bra födelsedagar så jag vet inte om jag har nån favvo.... Kanske var den gången när F kom hem med ett stort paket och ett litet. I det stora var en espressomaskin vilje vi har använt så mycket. Gott kaffe gör den och underbara latten. Mmm! I det lilla paketet var det ett guldhalsband med en mörk sten i. Jättefin! Tror jag fick något annat av honom oxå men det är de här jag kommer ihåg. F är väldigt bra på att köpa presenter och julklappar! Älskar att få det av honom! Han är så påhittig och man får ofta så fina saker! Tappar hakan lite var gång... ;-)

Idag har jag städat upp köket(sanerat haha), tvättat massor, hängt tvätt, strukit julgardiner och dukar. Hängt upp gardinerna(mys) placerat ut dukar på bra ställen utan att det ser för "farmorsaktigt" ut. F är allergisk mot sånt.. Haha.
Tänkte jag skulle dammsuga oxå men det orkar jag bara inte... Är helt slut! Ska be F göra det imorgon! Måste skura golv oxå...
F är och jobbar som gymnastikinstruktör/tränare nu. Bra att han får in lite pengar där och sen går han på båten igen på onsdag. Så förhoppningsvis kommer vår ekonomi se helt okej ut nästa löning! :-) Hoppas på att det håller på och vända nu...

Bebben lever rövare i magen. Kan göra så satans ont ibland. Undrar vad han GÖR därinne egentligen! :) Men jag älskar att känna hans "bumpar", även fast de gör ont.

Åh, om nån skulle vilja ge mig lite fotmassage nu. Ont i fötterna av att ha stått upp hela dagen idag. Ska laga mat och ta hand om en tvätt till sen blir det nog soffläge resten av kvällen tror jag.

Fick sms från Nilen idag. Mamma har lärt sig sms:a. :) De verkar ha det bra ialf! Ska bli så intressant att få höra historierna om Egypten och Nilen sen. Och få se alla bilder därifrån. Riktigt nyfiken!

Nehepp....lite slapp nu innan matlagning. Idag blir det lax. Yum!


Glad 2:a advent! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar