tisdag 7 december 2010

♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.

Vad jag ångrar mest i mitt liv är att jag försköt alla mina vänner under en period pga mitt ex. Jag betedde mig riktigt illa och jag är så glad och tacksam idag att de vill ha mig som vän idag! ♥Kärlek till er!♥
Jag var väldigt förvirrad o "liten" under denna period... Borde vetat bättre men man är ung och dum... Jag får vara glad att de envist stod vid min sida. Och man lär av sina misstag! Även om det kostar.

En sak jag ångrar lite är oxå att jag inte har tagit tag i mitt liv och utbildat mig till "något". Har aldrig riktigt förstått innebörden av en bra utbildning. Har aldrig heller varit speciellt intresserad. Men det är jag nu.
Det är ju iofs inte för sent alls att nu hoppa på nån utbildning men det är inte lika lätt med dyra utgifter och barn på väg. Men jag tänker nästan varje dag på vad "jag vill bli när jag blir stor". Har haft massor av idéer och tankar men sen så rinner det alltid ut i sanden. Och har nog lite att göra med dåligt självförtroende oxå.....
Det som är bra med att jag har jobbat på samma ställe så länge är att jag fått en bra och trygg jobberfarenhet och jag har utvecklats massor. Är oxå väldigt bra på det jag gör och jobbet är kul! :-)

Idag har jag varit på tillväxtultraljud. Allt såg bra ut med bebben. Han är en stor bebis... *hjälp* Haha. Och han är vääldigt livlig. Hon skulle försöka mäta magen på honom men han rörde sig så mycket att det först inte gick. Barnmorskan sa: "Nehe...jag får väl kolla myomet så länge då tills krabaten har lugnat ner sig..."
Myomet har växt kanske 1 1/2 cm så det var ju inte så farligt och hon trodde inte att det skulle ställa till med några problem vid förlossningen. Skönt. Bebben låg med huvudet neråt oxå förbi myomet så det är inte för trångt för honom. :)
Och det är förresten ingen tvekan om att det är en kille i magen...hehe.... Det syntes klart och tydligt. ;-)
Skönt att höra och se för jag tänkte imorse att säger hon att det är en tjej så kommer jag få kortslutning i huvudet. Skulle var såå svårt att ställa om sig då. Men nu vet jag 100% säkert. Min lilla pojk!♥

Vi var på föräldrautbildning idag oxå. Nyttigt och intressant var det. De blivande föräldrar som var där skulle ha barn från 21/1 till den 31/1 så vi ligger väldigt nära varandra allihopa.
Har del 2 av utbildningen nästa tisdag och då får jag gå själv för F är på jobb då. Han kommer hem på onsdag morgon först. Men det är ok. :-)
Han skulle gå på jobb ikväll egentligen men han hade finsk tid i huvudet och räknade fel på en timme så han missade bussen till båten. Han får gå på imorron på dan istället. Nybörjarmisstag? ;)

Imorgon får jag sovmorgon! Kan sova till klockan 7!!! Ska till barnmorskan klockan 8 för en träff efter ultraljudet.
Ska fråga henne om mina eksem jag fått på låren och ett stort i halsgropen. Kliar som satan!
Trött, trött, trött... snart hopp i säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar