fredag 24 december 2010

God Jul!

Sitter i soffan med täcke, kudde, ett stort glas mjölk och lite Daim med granen tänd. Gott och mysigt!
Vaknade första gången klockan 3 och halvsov fram till klockan 4:30. Då gick jag upp. Hade egentligen behövt sova ordentligt för att orka hela dagen och kvällen men men.. Får väl gå och vila några minuter idag/ikväll om det blir outhärdligt...

Älskling kom ju hem igår! :) Hade en mysstund med tända ljus, nygjord skinka, Fredriks rödbetssallad, leverpastej och must. Vi var båda väldigt trötta men åh så mysigt! Är bra att vara ifrån varandra ibland. När vi väl lagt oss så kunde vi inte sluta prata även fast vi båda höll på att somna mitt i en mening... Min finaste, finaste älskling! Så GLAD och lycklig att jag har dig!! <3

Gjorde lingonglass, chokladpannacotta, mjuk lingonpepparkaka, köttbullar och skinka igår. Och mellan det dammsög jag och städade undan lite här. Och sen blev jag hämtad av lillebror och hans tjej för att åka och äta lite kinamat. Så gott! :)
Lånade deras(mammas) bil sen medan de gick en tur på staden. Jag åkte upp till Willys och Rusta. Herreeeguuuud! Folk är ju galna i trafiken och parkeringen i juletid. De körde som galningar och backade rätt ut, hur som helst! Man fick verkligen se till att vara alert. Var rätt glad när jag väl var hemma igen sen.
Glöggen jag skulle ha på Willys var slut.. :( Jaja.. så är det när man är ute i sista sekunden. Tur att jag har lite kvar av en annan alkoholfri glögg hemma. Den är inte lika god men den får duga.

Besöket hos barnmorskan gick bra. Bebbens hjärta lät bra och han låg fortfarande med huvudet nedåt fast långt upp ännu så det är ett tag kvar. Känns skönt att man nog har en månad kvar lite drygt att förbereda sig, lite till.
Mitt blodtryck och blodsocker var oxå bra. :-) Och magen växer som den ska! Den har blivit så stor nu! Ser ju nästan själv skillnad från dag till dag..

Kanske ska försöka slumra till på soffan lite...

God Jul!!

2 kommentarer: