torsdag 8 oktober 2009

Adoption

Jag sa ju alltid när jag var liten att jag inte skulle ha "egna" barn utan jag skulle absolut adoptera mina barn!Då förstod jag inte att det kostar massooor av pengar att adoptera.
Men jag har fortfarande den tanken i huvudet, att adoptera! :) Hade jag och Fredrik varit rikare så hade iallafall jag velat göra det!
Jag vet att det har varit väldigt mycket skriverier om adoption på sistonde. Om det är rättvist mot barnen egentligen. Jag kan tänka mig att många adopterade har väldiga "vem är jag-problem" vilket inte är så konstigt. Men å andra sidan, att kunna ge ett barn ett varmt och kärleksfullt hem istället för att han/hon skulle bo på gatan och slita HÅRT för att dö väldigt ung väger upp alla nackdelarna ändå...väl?
Men det kanske bara är en självisk tanke?

Har kollat lite försiktigt på http://www.adoptionscentrum.se/ för att se hur allt går tillväga och vad det kan kosta. Och jösses! Vilka pengar! Men det är ju så klart BRA att det kostar så att inte nån kan plocka på sig massa barn för att sälja vidare till snuskpellar! Ick!
Men för en som inte är så jäkla rik så svider det i hjärtat.

Har njutit av ett glas vin och lyssnar på musik som gör mig så nostalgisk. Borde packa norrlandsväskan men har absolut ingen lust! Har iallafall skrivit en lista på det vi ska ha med oss. Fredrik får fan oxå hjälpa till och packa! Han tränar ikväll och kommer hem sent MEN han är ledig imorron!
Ska ta med mig dator så jag kan blogga från bilen kanske och när vi är framme.

Ha en bra helg! Det ska jag försöka ha....
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar