fredag 2 oktober 2009

Ahh!

Jag mår bara bättre och bättre! Det är så skönt att slippa känna som om man går på en båt i full storm hela tiden. Vingligt.
Idag ska jag försöka röra på mig så mycket som möjligt. Och ska försöka städa lite. Ser ut som ett bombnedslag här....kul.... Får bli städa-vila-städa-vila. Ska inte göra för mycket på en gång.
Haha..jag har gått upp såååå jävla mycket i vikt! Shit. Får se om jag får igen jeansen sen när jag ska till jobb. Måste köpa Friskis-kortet snart.

Inatt drömde jag att jag var gravid. Var i 7:e månaden.
Tänkte då "Aha, det är därför min mage är så stor." Haha. Men kände mig lite snuvad på att jag inte visste något tidigare och kunnat njuta av graviditetslyckan förrän i 7:e månaden. Var lite sur på min läkare "Borde hon inte ha sett detta när hon undersökt mig tidigare eller när hon var inne i magen och rotade???!!" Haha. ;)

Imorse eller.... ja när jag vaknade vid 11 igen fick jag torka spya.
Fredrik lagade havregrynsgröt åt oss klockan 8 och när han gått till jobbet så tänkte jag att jag går upp i sängen och kollar lite på tv och slappar innan jag börjar dagen. Jag somnade nästan direkt och sov till 11! Usch, man ska inte göra så. Man mår inge vidare av det. Hade värsta hemska påsarna under ögonen. Kände bara "Iuh! Girl, you look tired!!" :/
Men till saken. När jag då steg upp så såg jag att en katt spytt i vardagsrumsfönstret! Men härligt! I fönstret!!??
Gissar att det är Angels verk. Han brukar ibland hetsäta och sen kräkas upp allting. Protest? Oh yes.
Jag har vant mig vid att torka kattspya om jag säger så. I början tyckte jag att det var vidrig och var så kräkfärdig men nu är det vardagsmat.

Nästa helg ska vi upp till Norrland och fira makenss storebror som fyller 40 år.
Egentligen skulle Fredrik varit på träningsläger någonstans i Sverige den helgen och jag hade sett framför mig en helg all by myself! Njuta av god mat, vin, film, godis, och äta så mycket av min egna guacamoule och ostchips jag vill! Skålarna för mig själv. Hehe.(Do I have a eatingdisorder?;)
Men nu ska vi till Norrland istället. Hm.
Det är ju trevligt det också men hade så sett framför mig en hel helg hemma. Själv. Det händer inte så ofta.
Men det är bara att le och se glad ut! :D
Jag hoppas att vägarna upp och ner är bra bara. Jag älskar att bila med Fredrik men jag gillar inte resten av trafiken. Vi i vår lilla pluttbil har ingen chans om vi skulle krocka. :S Då får de nog skrapa loss oss från bilen eller begrava alltihop. Men usch. Vilken bild jag fick i huvudet. Huga.
Vi behöver verkligen en större bil.
Jag är ju så jävla fjantig. Har blivit rädd för allting de senaste åren.
Fredrik sa att jag inte behöver följa med upp men jag skulle aldrig förlåta mig själv om det skulle hända honom något på vägen. Inte för att jag kan göra något vid en eventuell olycka men jag vill vara vid hans sida.
Och sen tror jag inte det skulle se så bra ut om Fredrik kom upp ensam. "Nej, hon ville vara hemma och kolla på film och ha en ensam-helg. Grattis!"
Öhm, nej.
Hoppas de har massa gott att äta och dricka! :)

1 kommentar: