onsdag 7 oktober 2009

Hibiki

Nu har jag rullat köttbullar och ätit av dem oxå! ;) Goda! Bra recept. GI-recept.
Fick sådana julvibbar av köttbullsdoften! Lääängtar till jul! Vill laga massa gottagotta till jul! Lovely! :)
Har precis lappat min ena tröja.
Hm....fattig eller naturvän? Det tål att tänkas på.... ;)

Mamma och pappa var förbi med lite varor från Ålandsfärjan! Hehe. Så nu njuter jag av ett glas Torres! Mmm! Avslappning! Lill-lördag! ;)
Vi beställde även en Hibiki - Japansk whiskey. Den är sååå god. Är ingen stor whiskeydrickare men med den så kände jag bara "Åh, vad god!"

Onsdag redan. Veckorna går så snabbt!
Dena vecka har gått bra att jobba men jag hade garanterat tuppat av om jag jobbat förra veckan. Så nu är jag glad att jag lyssnade på min lilla(?) kropp! :)
Har känt mig okej i humöret. Om jag känner att jag håller på att få ett utbrott så har jag börjat tänka högt i mitt huvud " Ta kontroll över detta! DU bestämmer! Lugna ner dig!" Och än så länge har det fungerat! :)

På fredag ska jag sluta klockan 13! Shit, så najz!
Skönt att komma iväg i tid till Norrland. Ca 6 timmars bilfärd.
Vår "standardmeny" i bilen är Pringles(Paprika och Sourcream and onion), Gott och blandat och Coca-Cola. Och sen brukar vi ofta stanna på samma ställe och äta hamburgare med pommes.
Så, våra bilturer upp till Norrland är inga dieter direkt....höhö. ;)

Nu har jag Angel i knät som vräker ut sig och sätter klorna i mig. Lite svårt att skriva! Aj! Måste klippa hans klor!

Hm! Vad tusan ska jag ha på mig i helgen!?? 40-årskalas! *Panik* Är inge kul att försöka hitta några finare kläder när man inte har några typ eller man har "växt ur" allt fint...*host*
Men det är ju tur att man inte behöver klä upp sig till tänderna. Det är det som är skönt med att åka till Norrland. Det är väldigt avslappnat där! :) Och mycket vin! Hehe.

Måste snart köpa nya jeans. Mina börjar bli så nötta och snart är det hål där låren nöts mot varandra. Förbannat! Och nya skor behöver jag verkligen!!! Ska köpa ett par fina vinterskor snart!

Fredrik ska sätta på vinterdäcken på fredag ifall det blir snöoväder när vi är i norrland.
Våra däck är ute hos mam o pap. Pappa skulle lägga fram däcken, kompressorn och oljan åt Fredrik så att han slipper dra och skruva för hand. Pappa är världens bästa pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar