tisdag 27 oktober 2009

Människor!

Jag kan bli så förvånad över hur människor beteer sig ibland.
Ta te.x kollektivtrafiken. Folk har en tendens att tänka "Jag fööörst" när man ska av från tunnelbana, pendeltåg, buss, när man ska upp eller ner för rulltrappor.
Jag blir så less! Och arg!! Tänker alltid "Men herregud! Ta det lugnt!!! Alla ska av här". Typ.
Och är så t r ö t t på folk som inte för 5 öre kan läsa kroppsspråk!!! Om någon ska av tunnelbanan och börjar förbereda sig och man gör "tecken" att man oxå ska av så får de ändå paaanik långt innan tåget har stannat. Seriöst.....!
Och om jag ska av bussen så brukar jag sätta på mig vantar eller fixa med väskan för att visa att jag ska av men sååå ofta får jag antingen säga "Ursäkta" eller så kollar de förvånat på en och säger "Oj! Ska du av här??!"
Jag vet inte...jag kanske är extrem på att läsa av folk.....Jag tar väl för mycket hänsyn till andra hela tiden. Borde få lite mer "Jag fööörst!!" i mig oxå kanske....
Sen avskyr jag folk som nästan sätter sig i ens knä på bussen! Allvarligt! Lite respekt få man faktiskt ha! Man får dela på utrymmet! Jag känner mig helt sne i axlar och rygg efter alla år av pendlingen. Jag tycker det är lite äckligt att sitta supernära någon jag inte känner. Urk!
Oj, vad bitter och arg jag låter! Haha!

Denna höst är så mörk och jobbig! Blä!
Men som jag tänkte idag, det är tur att det finns gula löv på träden och marken! Det gör det gråare lite lättare!
På lördag ska vi hem till H på Halloweenfest! Ska bli jättekul att få se hur hon bor! Och ska bli jättekul att få spöka ut sig oxå! :)

Jag gick från jobb till bussen idag. Tar ju ca 40 minuter. När jag stod och väntade på bussen så visste jag inte riktigt hur jag skulle stå för allt var så obekvämt på grund av... fettvalkar på sidan av ryggen. Alltså, det låter inte så najz men det är faktiskt sant. Så då tänkte jag "Gumman, du behöver röra på dig!" och började gå. Yay tooo meeee! :)
Jag börjar få panik. Jag har ingen kontroll över matintaget. Har heller ingen ork eller lust att träna. Är för trött hela tiden. Så less.
Jag har alltid haft ett väldigt komplicerat "förhållande" till mat. I så många år så var det min fiende. Trodde man blev tjock av mat. Alltså vanligt intag av mat.
Nu är det helt tvärtom! Nu skiter jag i hur mycket jag äter! Kan liksom inte säga nej till något sött eller mat. Precis som om jag är beroende....
Ibland kommer de gamla ångestkänslorna tillbaka när jag ätit något onyttigt eller en stor mängd av något men då pressar jag bara undan tankarna och tänker att "Snart ska jag börja träna igen...Ingen fara!"
Detta är inge bra... :( Känns som om allt bara svischar förbi mig och jag hinner liksom inte tänka.... Vill trycka på paus ett tag så jag hinner andas! "Stoooopppp!"
Gör ju inte saken lättare att jag är gift med en "slasktratt" och "junkfoodlover". ;)
Love U babe!

Hur gör man för att få en balanserad och normal "matattityd"?
Det är kanske något jag måste lära mig...har ju aldrig riktigt funkat på detta område....
Jag vill att vi ska vara ett snyggt och fräscht par! Jag trivs inte i mig själv nu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar