lördag 24 oktober 2009

Löööördag!

När jag vaknade imorse så tänkte jag "jaha...söndag.....en hel arbetsvecka framför mig då.... Men var det inget roligt vi skulle göra denna helg??!! Ja men det är ju LÖRDAG idag och vi ska till J och L på middag ikväll! Yay!" Blev så glad! :)

Mår väl okej idag. Har fortfarande förkylningskänningar i kroppen.
Lyssnar på makens nysningar(och mina egna), hans snörvlande och snytande...

I veckan fick Fredrik ett brev från posten. Ett brev som snurrat runt pga fel adress/okänd adress. Stod hans gamla adress i Östersund.
I kuvertet var det en påminnelse på en faktura på 33 000!!! EH!?
Jag fick lite magsår när Fredrik sa: "WTF???! Faktura på 33 tusen???! Jag har inte köpt något för så mycket!"
Men det visade sig sen att det var en bluffaktura. Skrämmande!

Och igår låg hyran i brevlådan och istället för lite över 3000 så var den på 7000! :(
De har räknat av elmätaren....
Jag får oooont i magen!
Fredrik ska fråga om vi kan dela upp betalningen på den el-räkningen för jag har ju varit sjukskriven i 2 veckor vilket ger ganska häftigt avdrag på lönen och sen ska vi betala Fredriks kvarskatt denna månad oxå.....alltså! Blir så trött på detta...... *suck* :/
Ska se hur mycket jag har lyckats lägga undan den senaste tiden på mitt sparkonto så får jag väl ta därifrån så att vi går runt denna månad..... Det är iallafall tur att det inte är "jullönen" nu.....
Så blir jag förkyld nu så är det bara att dra sig till jobbet för har inte råd att förlora mer pengar nu....skit alltså.... Denna ständiga kamp....

Dags att hänga lite tvätt och sen kanske en latte att förgylla dagen med! ;)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar