tisdag 20 oktober 2009

Idag...

...känns det bättre i humöret! Skönt!
Natten till igår sov jag typ ingenting. Jag vaknade, vände och vred mig heeela tiden kändes det som. Höll på att bli galen när jag tittade på klockan och såg att den var 2:30! *Panik*
Fast var ändå rätt så pigg hela dagen igår. Fick(var väl tvungen pga sjukdom) jobba till 18 igen och var sååå uppe i varv när jag gick från jobb. Man känner sig nästan hög eller nått då.

Sov som en stock på bussen hem dock och var yr när jag steg av hemma. Var tunga steg hem och funderade på hur jag skulle orka laga den tänkta köttfärspajen.
Men när jag öppnade dörren så slog en doft av nygräddad paj emot mig! Lovely!
Fredrik hade varit hemma hela dagen för att han känt sig krasslig men han hade orkat att fixa pajen. Sååå skönt! Vi satte oss framför tv:n och kollade på en ny serie(Stargate Universe) och åt paj och njöt av ett glas rött! Underbart slut på en måndag! :)

Ska jobba till 18 idag igen. :/ Och är backup för våra amanuenser(studentvakter) som jobbar till klockan 21. Är det så att nån amanuens är sjuk och vi inte kan hitta någon ersättare så får jag hoppa in och jobba till klockan nio. Hm! Hoppas verkligen alla kommer! Har ingen lust att vara kvar här så länge. I och för sig så får man betald övertid men ändå....blä!
Kommer alla amanuenser så behöver jag bara vara tillgänglig för dem på telefonen.

Har sökt efter lite litteratur för alternativ medicin. Kanske kan hitta något eller få något tips för vad som kan hjälpa min endo, som inte är nått med hormoner i. Har hittat fyra böcker på jobbet som jag ska låna, som "Frisk med örter" och "Alternativ medicin".
Det är ju tur att jag inte jobbar på ett "vanligt" bibliotek för jag skulle "låna ihjäl" mig! Så roligt med böcker!

Fredrik är ledig i helgen! Ska bli så skönt att ha honom hemma för en gångs skull....
Vi borde gå ut och köpa byxor åt oss båda två för de vi har börjar gå upp i sömmarna.... :(
Men vi har en skatt som måste betalas först! Suck... Jag får väl sitta och sy och lappa ihop våra byxor i helgen istället. Fattiga som kyrkråttor eller vad!?
Jag skulle vilja ha en bra symaskin. En som kan sy i jeanstyg. Eftersom jag är så kort enligt alla byxtillverkare så måste jag alltid fålla upp mina byxor. Morr! Och det för hand!
För att byxlängden ska vara perfekt så skulle jag behöva vara storlek 34-36 i byxor. Höm! Nu är jag nog 40-42 i byxstorlek.... Kul. Not. Ibland när jag provat byxor på H&M så har knappt storlek 44 gått över rumpan! Då sliter jag av mig brallorna och springer gråtande ut därifrån! Nåja, inte riktigt men jag svär högt i mitt huvud att "vad fan har de för storlekar egentligeeeen!!"
Men ibland sitter storlek 40 så bra så...det är så himla olika på byxmodeller.
Skulle ju vilja vara en 38 eller M i byxor o tröja. Det är liksom lagom för mig. Jag måste börja ändra min livsstil. Fattar inte vad jag håller på med! Vågar inte ens ställa mig på vågen längre.
Att ställa mig på vågen ger samma känsla och ångest som att gå in på internetbanken och kolla saldot efter att alla räkningar har dragits. Jag liksom håller andan och bara gör det...till slut. Om jag absolut måste.

Åh, vilken grå dag! Kan inte solen titta fram lite och värma mitt hjärta och själ?

Drömde om Åland inatt. Jag och syster satt i backen, nedanför vår stuga, och upptäckte ett stort persikoträd fullt med stora fina persikor. Vi nallade varsin. Jättegoda! ;) Sen såg vi mamma i blåbärsriset med vita stövlar, shorts, linne och hink och längre ner var mommo & moffa ute och plockade sina odlade björnbär. Vi pratade allesammans runt buskarna och moffa sa att någon planerade att bygga ett stort hotell i backen upp till oss, fast på andra sidan. Då kände jag bara "Nej! Ska de förstöra det så! Då vill inte jag bo här! Hotellgästerna kan ju bryta sig in i våra stugor och sno allt! Undrar om de fixar till stranden till något häftigt!?"
Haha! Längtar till Åland! Skulle vilja åka över för en vecka eller nått och bara vara! Och träffa mommo & moffa!
Synd att jag inte har en massa semester att ta ut.... Hade inte varit fel med ett litet höstlov!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar