fredag 4 november 2011

Bättre natt

Natten var ok. Han vaknade typ en gång i timmen men då tog han tutten och somnade om. Helt okej. Då får man ju själv lite sömn mellan varven. Det var svårare natten innan då han helst ville att jag skulle kånka runt på honom eller låta honom sova på mitt bröst.
Nu sitter han o leker på golvet. Så skönt att han börjar bli normal igen. Snorig är han men humöret är bättre.
Jag känner att förkylningen nu slår till på mig. Började nysa som en tok i morse, sen kom droppande näsa, huvudvärk och nu har jag lite känningar i halsen. Härligt. Hm. Men det var ju väntat. Hade blivit väldigt förvånad om jag skulle klara mig...

Ha!! Nu stod han upp en längre stund utan att hålla i sig!! Coolt!

Snart kommer mamma och hälsar på. Hon kan inte slita sig från Nate oavsett om vi är sjuka eller inte. Helt ok för oss men vill ju inte smitta ner dem...men hon får väl låta bli att pussa för mkt på Nate. :)
På måndag ska min kära storebror genomgå röntgen för att se att cancern är borta! Dock får han vänta ca 5(!) veckor innan svaren kommer(vilket jag tycker är helt jävla uppåt väggarna fel! För fan! Man vill ju veta!). Så håller en tumme för honom nu, lite extra. Men det kommer vara bra resultat sen. Det måste det.

Fick ett samtal och mejl från min chef att vi måste ha ett medarbetarsamtal snart eftersom jag eventuellt är tillbaka på jobbet rätt snart(?!). Eller hon undrade hur jag har tänkt det och diskutera min framtid lite. Jag vill verkligen inte börja jobba igen. Fick sån "jobbångest" ett tag där. Tiden har gått så fort. Måste sätta mig ner med F och diskutera hur vi ska göra. Hur mkt per dag jag ska jobba och så...hur mkt vi har råd med. Och NÄR jag ska börja jobba igen.
Jaja...den dagen den sorgen.... ;) Närå... Jag gillar själva jobbet det är bara resorna dit och hem som jag nu tycker känns mindre kul. Så långt från Nate.:/

Nu lite värmande soppa till lunch. Mmmm...perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar