torsdag 3 november 2011

Sjuk liten

Sitter med en sovande Nate på bröstet. I soffan. Hur oskönt som helst. Pluttis blev förkyld ikväll(igår blir det ju nu) supersnabbt. Ena stunden var han ok för att i nästa börja nysa och otroligt rinnig näsa. Stackars liten.
Jag har lyckats få honom att sova korta stunder men sen vaknar han och gallskriker. Inget hjälper! Shit alltså!
Till slut så "vaknar han till" och somnar om. Jag vankar fram o tillbaka tills han somnat i min famn och kan sen sätta mig ner o vila ryggen.
F försöker sova lite mellan skriken. Kan ju vara bra om nån av oss får sova lite mer. Jag får väl sova en stund på dan.
Första gången Nate är så här snorig och ledsen. Inte kul alls! Hjärtat brister och jag önskar sååå att jag kunde ta hans onda så han slipper... Älsklingen!

Hoppas inte Zoe fick denna bobba nu bara...hon ska ju flyga hem till USA på tisdag..
Lång flygtur och sjuk bebis? Nja... Not so much. Hoppas de klarar sig från förkylning!

Vila lite nu då så gott det går med en stor, tung, varm plutt i mina armar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar