tisdag 22 november 2011

Helvete

Japp så tänker jag idag. PMS-helvete för att vara mer exakt. Fy fan. Hatar när jag hamnar i en sån här svacka. Som tur är så händer det inte så ofta numer....förut fick jag dem en gång i månaden...
Promenaden idag gick så trögt. Benen kändes som tunga blystolpar eller nått. Hade lust att sätta mig ner, mitt på gångvägen, och bara gråta. Ge upp liksom.
Jag vet ju att denna känsla går över så småningom men när man är i det....gah. Man känner sig sjuk. Som tur är så blir jag lite piggare i humöret av min fina Nathaniel! Älskling! Och maken så klart. ;)

Tänkte tidigare idag att jag egentligen vill sitta i soffan med täcke hela dagen och trycka i mig choklad. Sen var nästa tanke "men jag är inte sugen på choklad! Jag är inte sugen på nått ALLS! Känner mig bakis...." och så blev jag less på mig själv för att jag inte kan ha en "normal" PMS-period. Hahahaha. Knäppgök!
Så nu är jag glad att jag faktiskt kom ut på en redig promis och att jag inte tryckt i mig massa onyttigheter.

Eftermiddagen har ägnats åt att dra fram grejer ur förrådet som vi ska lägga ut för försäljning. Behöver lite pengar till jul... ;) Inte lätt när en är mammaledig och den andra arbetslös.... Kul.... Not. Man får pussla med slantarna om jag säger så..... Så hoppas att några är pigga på att köpa våra grejer. :)
Hittade mina rullskridskor i förrådet. De ser helt nya ut. Jag kanske använde dem två gånger innan jag insåg att det var alldeles för läskigt för mig. Jag var inge bra på att åka..... Så de ska vi sälja. Vet att det är helt fel årstid för att sälja såna men man kan ju prova. Annars får vi prova i vår istället.

Nån som behöver en transportbur till katt/smådjur? Vi behöver ju bara en bur nu.
Boxningssäck på 30 kilo? Snowboard? Helly Hansenjacka(herr)?
Undrar om jag ska sälja min tvärflöjt och notställ..... Det tar emot....men kommer jag någonsin att spela igen?
Min brudklänning..... Den hänger i sin "garderob" i min garderob. Tittar på den ibland och shit den är så fin....
Köper folk begagnade brudklänningar?
Tanken på att sälja den...hm...det tar emot lite men den kommer jag ju absolut inte använda igen och nu hänger den ju bara där och tar plats. Kanske bäst att sälja den innan den är totalt omodern. :)

Hur gör man om man vill arrangera en loppis? Undrar vilka regler som gäller....om det finns några sådana...? Kanske man kunde gå ihop ett gäng och ställa upp varsitt bord i nån bra lokal.... Hm.

Nu känns humöret lite bättre faktiskt. Bra att skriva av sig lite. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar