söndag 13 november 2011

Vi åkte ut till mam o pap idag för att se om pap skakat liv i bilen vår. Han sa att batteriet var helt dött. Så nu står bilen på laddning där. Tar tid att ladda. Får hämta den imorgon. Och hoppas då att det är så enkelt som ett urladdat batteri.... Håll en tumme!
Jag bjöd mam o pap på lunch, potatis- och purjolökssoppa. Gott och värmande i höstkylan. Sen fikade vi lite innan vi drog hem i vår lilla Fiesta. Trångt som fan. Haha.

Till middag improviserade jag ihop en kycklinggryta med rödvin, grädde, Ajvar, basilika och tomater. Blev verkligen tokgott. Älskar att bara slänga ihop lite mat. Ett konstverk liksom. :-)
F tog en dusch medan jag lagade mat. Nate satt i sin stol och blev mutad med lock. På lock. På lock. Hihi.
Slängde ihop en kladdkaka och då började Nate strejka. "nej! Inte nu! Här, ta den här!" gav honom en burk bodybutter och han blev tyst och undersökte denna noga. Helt plötsligt hör jag hur ett lock fallet i golvet och jag blev lite konfunderad i typ en sekund "hade han ett lock oxå...?"Jag kollar dit och han har lyckats få upp locket på burken!! Hela handen fylld med kokosdoftande bodybutter. Gaaaah! "Sitt stiiiilllll! Inte stoppa i muuuun!"
Haha. Torka av och sen skruva åt locket HÅRT. Hann precis stoppa in kakan i ugnen och plocka bort bevisen innan F kom ut ur duschen.
Han blev dock glad när han såg vad som gottade sig i ugnen. :-)

Imorgon ska min chef ringa kl 10 då. Lönesamtal. Tjo.

2 kommentarer:

  1. ...och jag har lönesamtal efter dig, halv elva:-) Lycka till! Kram Heidi

    SvaraRadera
  2. :-) Hoppas det gick bra för dig med. Som mammaledig har man inte så mkt att säga till om känns det som när det kommer till lönen. Kram

    SvaraRadera