onsdag 4 januari 2012

En rätt bra dag

Sov länge idag, igen. Fick ett sms från mamma som frågade om vi skulle ta en tur på staden, hon och jag. Sa ja!
Vi kollade kontot och såg att vi hade rätt mkt pengar kvar på kontot. Undersökte saken och insåg att allt redan hade dragits. Haha! Lycka! Måste ha blivit nått knas i systemet... Helt okej! :)
F har nu kunnat betala sin träningsavgift så nu kan han träna Bujinkan igen. Han fick ju precis svart bälte i denna kampsport innan uppehållet så nu är det bara att köra igång igen. Glad för hans skull!

Jag hittade äntligen ett par nya jeans på stan. På Lindex. Ett par mörkblå, bootcut, normal midja, short lenght(eftersom jag är koooort). Sitter bra och jag ser smalare ut i dem. Och nu fick jag ju oxå veta vad jag drar i byxstorlek och det var ju inte alls så farligt. Är ingen 38(eller 30 i tumstrl)än dock så det får va mitt mål! :)
Mamma hittade en fin kavaj i typ tweedtyg. Superfin!
Köpte en trägrind för trappan upp här hemma. Pappa var här o måttade så den kommer förhoppningsvis upp imorrn.
Har jag sagt att jag har världens bästa pappa?!

Vi har blockat passagen till hallen med två sittpuffar och en pall. I hallen finns det ju smågrus, skitiga skor och kissens mat så jag vill inte att Nate ska vara där och leka. Men ikväll så klättrade han upp på pallen! Skitunge! ;) Om och om och om igen.... Så till slut tog jag bort barriären, dammsög upp allt smågrus och tog bort kissens mat så Nate kunde krypa dit och undersöka. Åh det var kul det! Han drog ut några skor från skostället och hade det jätteroligt(med ett vakande öga från mamma på sig). Helt plötsligt blev han panikslagen och så ut att tänka "mammaaaa! De är överaaaallt! Ta mig härifrån!! Buhuuu!"
Sen var inte hallen så intressant längre.... Heh..
Funderar dock på om vi kanske ska gå och köpa en till grind imorrn....

Gav pluttis sen gröt, hälsade på darling som kom gem från träningen, borstade tänderna på både mig och Nate(vad svårt det är att borsta tänderna i en liten bångstyrig mun!), bytte blöja på Nate och sen hopp i säng. Trodde han skulle somna pang bom men nooo. Han var glad och nöjd. Satt och skrek rakt ut bara. Inte arg eller ledsen bara en massa; Aaaaaaaaaa!
Grannarna måste ju undra... Jag antar att detta är en period där han testar sin röst men jag kommer fan ha tinnitus innan han är ett år. Han kan skrika så in i helvete högt ibland att det liksom säger knak i ens öra. Great!
Jag tog upp honom i sängen och gick fram och tillbaka med honom i famnen och sjöng vyssan lull för honom(rätt kul att hitta på olika texter till melodin då jag knappt kan den riktiga..ibland fnissar jag lite åt mig själv. Haha)
Efter några såna rundor och en liten stund i pappas famn lugnade han ner sig och somnade. Puh.

Regnet smattrar mot takfönstret. Rätt mysigt. Gillar ljudet.

Nu sova! Hoppas pluttis sover bra inatt. Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar