söndag 1 januari 2012

1/1 2012

Januari. Nytt år. Ny start. Nya tag.
Känns både bra och vemodigt.
Vi firade in det nya året med mamma och pappa.
Hummer med fin skumpa till förrätt. Underbaaar oxfilé, potatiskaka och mjukt amaronevin till varmrätt och glass och ananassalsa i ätbar skål till efterrätt. Och lite cherry. Yum!
Ett glas bubbel vid tolvslaget för det bara måste det ju va! ;)
Vi var alla jättetrötta när klockan väl slog tolv men vi piggnade på oss när det började smälla och dundra utanför. Mamma och jag kollade på tv(från Skansen) och F och pappa gick ut för att titta på grannarnas fyrverkerier. Vi hade inga egna i år och det var skönt.
Stackars lilla katten Soja blev livrädd. Pluttan! Stod på baktassarna med världens stora skräckslagna ögon och såg ut att tänka "vääärldskriiiig!"
Undrar hur vår Angel har klarat det hemma.... Ensam. :/ Hoppas han går ner och gömmer sig i bion. Där är det mörkt och lite ljudisolerat.

Nate var supersnäll hela kvällen igår. Vilket snällt barn vi har!!! Han kröp runt och lekte själv(Mommo o Moffa har roligt lego i stora bitar;), lekte tittut med Mommo och var bara allmänt nöjd. Han somnade i soffan vid 23:15 eller mått sånt och sov som en stock in i det nya året.

Just det, lockade inte håret. Tiden spraaaang iväg....småbarnsförälder...allt tar såå mkt längre tid numer... :p
Men jag plattade håret istället och det blev bra det med. Lustigt hur några tag med plattången kan göra så stor skillnad. Måste köpa mig en bra plattis. Tack syster för lånet av din! :-)

Nån som har ett nyårslöfte?
Jag har "lovat" att ta hand om mig själv lite mer och att TYCKA OM MIG SJÄLV MER. Helt galet vad jag kan nedvärdera mig själv! Det får va slut på det! Jag är en snygg och sexig mamma, fru och kvinna!(åh vad det tog emot att skriva det...haha) Måste verkligen jobba på mitt självförtroende! Starting now! :)

Idag ska det komma snö. Hoppas det inte blir för mkt bara. Har inte snön kommit nu så kan det hålla sig borta! Vill inte ha en vargavinter som börjar i januari. Håll. Dig. Borta!

Nu ska jag krypa ner under täcker igen med mina fina pojkar. Får se hur länge Nate sover idag. Igår sov vi till 10..... Hm....
Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar