torsdag 5 januari 2012

Vilken fotboll!

Vi köpte en fotboll i tyg till Nate idag. Åh vad glad han blev för den! Han verkligen älskade den på en gång! Så ikväll har vi puttat och kastat boll till varandra. Jag och maken lekte oxå med bollen. Kasta gris och bomben är roliga lekar! Haha. Det var längesen vi var så sociala med varandra och SKRATTADE så. Tragiskt men sant... :p
Nate fick även lite träklossar och en tygtunnel. Det är ju så sjukt billigt på Ikea!
Vi hittade bra och billiga garderobsdörrar(de är Billydörrar egentligen 200:-/st), en slickepott(då vår gått sönder), sugrör(jag gillar sugrör...nått visst med det..donno why..) och smörknivar.
Just det, vi köpte ett set på 3 kastruller till mamma för att hon var så snäll och ställde upp som barnvakt.
Och ja, hon fick kastruller! Jag gick där och tittade på glas, muggar och vaser men tänkte att sånt haaaar hon redan så mkt av men se kastruller det har hon mindre av. Tycker alltid hon lider över att hon "har för få kastruller".
Kastrullerna är ju inte lika bra som storebrors Amwaykastruller som mamma fick använda när han bodde hemma i några år men de duger nog.

Nate var supersnäll hela dan med Mommo. Vi åkte kl 11 och Nate fick lunch kl 12, somnade kl 12:30 och sov till typ 15:30. Vaknade precis innan vi kom hem. Vilket flyt för Mommo! ;)
Första gången vi var ifrån honom båda två så här länge. Skönt att det gick så bra!

Imorrn är det kalkonmiddag hos mamma och pappa(yum!) och på lördag kommer pappa till oss och fixar garderoben!
Tjo! Här går det undan! Inte fel med en custom made garderob! :-)
Jag ska nog slänga ihop nått sött och gott till snickarn! Min far är en riktig gottegris! Vet verkligen var jag fått det ifrån! Haha!

Shit vad Nate kan gå nu. Ja han går ju inte hela tiden men nu kan han ta typ 3-4 steg helt själv och det ser normalt ut eller vad jag ska säga....naturligt är nog ett bättre ord! Kommer nog traska ordentligt innan hans 1-års dag! Tror jag! Får se! :-)
Åh jag tror jag vet hur jag vill göra hans tårta! Så kul! Hoppas det blir bra! Det är ju synd att man inte är ett proffs på sånt men jag gör det mest för att det är så jäkla kul! Tårtan blir som den blir. Huvudsaken den är god! :-)

Nu sova! Första gången på ett rätt bra tag jag lägger mig och känner mig nöjd över dagen. Det är nyttigt att skratta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar