tisdag 10 januari 2012

Ha! Han sover!

Från vild och galen till zzzzz på 5 minuter. Herregud så skönt! Hoppas han sover bra inatt nu.

Känt av min endo idag tror jag. Och jag har fått mellanblödningar igen. Suck. Ska detta elände börja igen nu?
Har inte haft våldsamt ont i magen men den där "endovärken" känner man igen. Det liksom hugger och sticker i vänster äggstock på mig. Obehagligt men absolut uthärdligt. Har som tur är inte haft så galet ont i magen som jag hade förr. Huga. Hoppas det håller sig borta.
Undrar vad som sker där inne i magen... Mer cystor? Sammanväxningar? Blä.

Idag har varit en deppdag. Både jag och maken har varit down. Det är tur att vi har vår solstråle som får en att le oavsett humör. Och göra en lite galen oxå. ;)
Vi tog en liten promis i kylan för att hämta mitt paket från Rutstore.se
Fick en kornblå stickad fiiin tröja, två "Bad hair day" mössor(en marinblå och en isblå. Ja jag gillar blått..haha) och sen en röd jacka. Kom undan skitbilligt då de hade 20% på allt inkl reapriserna. Helt okej och de har så mkt fina kläder på denna sida. Nästa gång vill jag gärna ha en Pippi Långstrumptröja. Så fin!

Imorrn måste vi ringa och boka tid för Angel hos veterinären. Byter veterinär nu oxå pga lite olika anledningar. Angel ska få sina två sprutor(kattsnuva eller kattpest och rabies) så han kan hänga med till Åland igen i sommar.
Sen har han fått ett sår fram på bogen(heter det så???). Som vår axel ungefär. Och han slickar på det så det
blir ju inte bättre. Kanske kan få en salva eller nått utskrivet och sen blir det nog på med tratten så han inte kommer åt att tvätta såret. Mohihohahahaha han kommer hata mig! ;-)

Snälla goda stjärna där uppe. Hjälp F att få ett bra och roligt jobb! He needs it! Bara en liten önskan så här helt plötsligt.

Jag ska kolla mina mammadagar imorrn och se när det är dax att gå tillbaka till jöbbet. Shit...känns heeeeeeeelt jävla overkligt att jag redan varit ifrån jobbet ett år. Känns mer som en månad.
Har inte F fått nått jobb när jag går tillbaka till mitt så får han vara pappaledig och jag går upp på 100% på jobbet.
Vi satt och pratade ikväll om att det har varit ett jobbigt 1 1/2 år. Superkämpigt med pengar i långa perioder pga Fs knäppa föredetta chef(jävla GUBBE dra åt helvete!), sjukdom, fått barn(vilket var fantastiskt men ja det är ju mkt "jobb";), klump i magen varje månad då räkningarna ska betalas....
Jag vill inte klaga och jag borde inte för vi har klarat oss(tack vare underbara föräldrar!) och vi har världens fiiinaste lilla pojk hos oss och vi är friska men jag lider lite över att typ halva min graviditet var fylld av ångest. Pengaångest. Jag hade planerat att shoppa kläder till bebben i magen och till mig själv men det kunde jag ju inte(hade tur och fick massa kläder och annat till bebben och mig av vänner och kollegor. Är så tacksam för det!!!)och sen blev jag sjukskriven i ungefär en månad(pga hemska sammandragningar)vilket gjorde pengafronten ännu värre. Dåligt samvete, less och orolig.
Fick Nate(yay!) och F fick jobb på båten. Klarade oss bra hela våren och sommaren men sen kom hösten och jobbet sinade. Pengaångest igen.... Hatar det!
Fredriks fack krånglade ang hans a-kassa så det tog ett bra tag innan det började flyta på........
Hmmm.... Nu ska jag sluta klaga... Allt löser sig... Huvudsaken vi är friska och har mat på bordet. Allt annat är oviktigt.
Det är TUR att jag har en snäll man som tycker jag ska unna mig lite nya kläder nu när vi hade liiiite utrymme i ekonomin. En ny tröja(för 149:-) kan göra väldigt stor skillnad för psyket. Tack älskling!!!

Nu ska jag sova! Herregud så skönt! Sov gott! Det ska detta PMS-monster försöka göra! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar