måndag 2 januari 2012

Wohoo Nate sover!

Ah! Tar ett tag att varva ner denna energimaskin! Haha. Men hopp i säng tidigare idag än igår iallafall. För oss alla.

Idag har vi betalt räkningar och vi går runt denna månad med. Är lite taight med mammalön och en som är arbetslös(som jag sagt förr). Blir inte mkt lyx man kan unna sig men bara man går runt, kan sätta mat på bordet och blöjor (åt Nate;) så är det...,ok. Kul är det inte men det kuuuunde ju vara värre. Man lär sig iallafall pengars värde. 100:- för mig nu är OTROLIGT mkt pengar. Alltid nått nyttigt som kommer ur all skit.
Sen kommer det vända snart. Det måste det. Och det tror jag.
Vår lilla familj får försöka armbåga oss fram ett tag till. Skam den som ger sig.
Fast jag måste erkänna att jag är väääldigt trött på detta ibland. Väldigt trött. Man tappar liksom gnistan ibland. Vill då bara sätta mig ner med skygglapparna på, blunda och skita i allt. Men det går ju inte....
Men man måste ju få ha sina "breakdowns" oxå. Det är ok. Sätta sig ner ett tag, ta några djupa andetag, tänka "det ordnar sig" och sen köra igen. Annars skulle nog ialf jag krascha. Hårt.

Imorgon ska vi ta oss ut på en PW. Vi tre. Jag måste ha hjälp att ta mig ut de första gångerna. Ja inte fysiskt utan psykiskt. Jag kan tycka det är så sjukt jobbigt att kliva utanför dörren ibland. Lite torgskräck tror jag minsann.... Men har jag fått hjälp med en spark i baken så brukar det gå bra sen när träningssuget kommer. Då kan man ju knappt vara utan sin dagliga motion. Så härlig känsla! Ska jobba tillbaka den nu!
Vill ju vara fräsch när det är dax att gå tillbaka till jobb oxå. Vill ju inte komma tillbaka och se folks blickar "är hon gravid igen tro? Magen är ju rätt stor va?!". Nej tack.

Jag ska försöka vara lite mer produktiv här hemma imorrn. Städa upp lite och tvätta. Hoppas solen tittar fram! Jag blir så mkt piggare då!
Good night darlings!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar