måndag 21 september 2009

Fjärilar i magen

Imorgon är det den stora dagen! Känns helt overkligt att jag ska genomgå denna operation. Det hade jag inte trott för ett år sedan.
Drömde inatt att operationen var över. Kände "puh" men sen vaknade jag ur drömmen och tänkte "skit också!"
Var till provtagningsavdelningen imorse. Fick vänta ca 1 timme innan jag fick göra mitt "BAS-test". Ska även ringa till sjukhuset idag klockan 15 för att få min tid för operation. Hoppas tiden är på förmiddagen! Dels för att man då slipper gå och vara nervös halva dagen och dels för att jag kommer vara skithungrig! Ingen mat från klockan 24 inatt. Hm.
Får väl ta en liten kopp te(utan mjölk!) 2 timmar innan operationen så att jag har något i magen.

Nu tvättar jag sängkläderna och ser ut vilka kläder jag ska ha på mig. Får bli bekväma kläder som är lätta att ta på sig. Kanske ta med en borste eller kam också....Mitt hår har en tendens att bli väääldigt rufsigt efter sängläge. Pinsamt att behöva gå hem med håret stående åt alla håll och tokrufsigt! Haha.

Borde jobba lite idag också. Har jobb med mig hem men jag har så svårt att koncentrera mig och sitta still. Men jag tycker jag har all rätt att vara lite stirrig och nervös!

Ska se om jag kan fixa till lite lunch!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar