måndag 14 september 2009

Narkosutredning

Idag har jag varit på en narkosutredning och tagit lite blodprov för olika saker.
Skulle först träffa en operationssamordnare klockan 8.00.
Satt där och väntade och väntade....En sköterska sprang fram och tillbaka och hon tyckte nog lite synd om mig. ;)
Till slut kom OP-samordnaren ca 40 minuter försent... Hon hade glömt bort att hon hade en patient(mig) klockan 8.
Fick fylla i ett papper och hon gav mig lite information och förklarade vad som skulle hända på operationsdagen. Huga.
Fick sen knalla iväg till provmottagningen och de tog 3 rör blod. Kul att titta på! Vilket tryckt det är i blodet!
Sen iväg till "Dagoperation". Fick träffa min narkosläkare. Han verkade bra! Och han sa att jag inte ska vara orolig och att sövas är bara en positiv upplevelse(oftast). Man mår tydligen väääldigt bra av de lugnande man får innan man somnar. Skönt då. Hehe.

På ett sätt ska det bli jätteintressant och spännande men samtidigt är jag så nervös! Får sån ÅNGEST ibland när jag tänker på att jag ska sövas. Det är som att tänka "vad händer och vad kommer jag tänka när jag dör?!" Sån känsla, att man inte vet! It drives me nuts!
Försöker peppa mig själv och bara ta fram positiva tankar nu när ångestattackerna kommer. Detta löser sig!
Operationen beräknas ta ca 1 - 1 1/2 timme. Jag hoppas så att de kommer åt bra med titthål annars måste de öppna mig lite mera..... :S

Eftersom det drog ut så på tiden hos läkarna så ringde jag min chef och frågade om det var möjligt för mig att jobba hemifrån idag och det var det! Och hon tyckte att jag skulle jobba hemifrån på måndag också och ta det lugnt dagen innan operationen. Jag har en bra chef!!! :)
Ska även till sjukhuset på måndag för att ta ytterligare ett prov.

Satt mig ner för att börja jobba men tankarna flyger bara åt "nästa vecka". Tänkte att jag kanske behöver skriva av mig lite.... Får se om detta hjälper! ;)
Ska göra ett tappert försök igen! Är ju verkligen inte fel att jobba hemifrån! Sitta i bekväma kläder och njuta av hur många latten som helst! Haha! :D
Dags att fokusera!
Pusshej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar