måndag 28 september 2009

Måndag

Snart har det gått en vecka sen operationen. Tiden går snabbt!
Som det känns nu kommer jag inte orka jobba imorgon. :(
Har fortfarande denna matthet i kroppen, yrsel och illamående så fort jag gör något mer ansträngande än att ligga ner i soffan. Hm. Börjar verkligen fundera om det ÄR normalt att känna så här efter operation eller om håller jag på att få något annat fel eller om jag håller på att bli sjuk??
Huvudet känns lika tungt som när man har influensa. Det känns fullt på någotvis. Hm.
Känner mig helt okej när jag sitter still /ligger ner men så fort jag reser mig upp så känner jag att allt inte står rätt till ännu. Jag vet att jag måste lyssna på min kropp men jag får så lätt dåligt samvete om jag inte är typ döende eller nått. Så dumt!
Men kan jag inte stå upp så kan jag inte jobba. Det är ju så enkelt, I know, men mitt samvete gnager...
Kan inte ens läsa för då börjar jag må illa och blir superyr!
Ska känna efter lite till idag, kanske ta ett varv runt huset för att se hur mycket jag klarar av. Annars får jag ringa min läkare och be henne sjukskriva mig några dagar till. Imorgon har jag nämligen varit hemma i 1 vecka. Fick order från storebror att verkligen känna efter ordentligt att jag mår bra innan jag går tillbaka till jobb. Ja, han vet ju vad han pratar om....
Är iallafall inte lika öm i magen längre! Yay! Kan ligga en liten stund på sidan nu. Har saknat det!

Ska bli så spännande att ta av plåstren sen och se hur det ser ut. Men de får sitta några dagar till så att det verkligen hinner läka. Har fått bra plåster som jag kunnat duscha med utan problem.


Hittat en bra sida: http://www.spiti.se/


Här är två underbara saker jag vill ha:



Underbar tekopp! Så söt! Vill ha! Vill ha! Vill ha!




Ljuslykta som ger ett helt otroligt mönster! Me like a lot!

Nepp, dags att vila! Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar