måndag 28 september 2009

Jag är inte frisk....

...när jag kan ligga still och kolla på film hela dagarna!
Jag brukar annars bli uttråkad väldigt fort annars. Just nu känns det som om jag skulle kunna ligga still och göra nada i två veckor till! What´s wrong with me??!

Väntar på att Fredrik ska komma hem. Han ska laga mat ikväll. En middagsdejt! Ska bli najz. Känns som om jag inte träffat honom på evigheter. Man blir lite avskärmad när man är sjuk. Man orkar liksom bara andas.

Har suttit och surfat på jobb och utbildningar. Jag har börjat hoppa på tankarna igen att fundera ut vad jag vill göra i mitt arbetsliv.
Jag kom av mig helt när jag fick veta att jag hade en cysta på äggstocken. Det liksom ryckte undan mattan för mig. Men har lärt mig att på vägen så kommer det en massa motgångar och att det är okej. Det är bara att hoppa upp i sadeln igen och att aldrig ge upp.
Så, nu har kugghjulen börjat snurra igen. Sakta men de snurrar! :)
Önskar ibland att nån kunde säga till mig vad jag vill göra. Haha. Det är ju så svårt! Vet inte hur många gånger jag har frågat mig själv "Vad vill DU göra??"
Om jag tänker på något som verkar roligt och intressant så kommer mitt dåliga självförtroende in och säger "Men det där klarar inte du! Vad tror du??!"
Det är som om jag har en god och en ond liten filur på varsin axel. En som peppar och en som trycker ner mig. Jag måste lyssna på den goda för jag vet att jag längst, längst inne KAN klara av det mesta! Jag skulle klara av en utbildning! Jag ÄR inte dum!
Varför tror man så lite om sig själv??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar