onsdag 23 september 2009

Har kollat på serien 24 hela dagen och ätit chips, ostkrokar som Fredrik säger, salta pinnar, läsk och dip. Jag kommer nog väga 5 kilo mer efter denna sjukskrivning men men det är ju bra att jag får i mig något. Aptiten är inte 100% om jag säger så.
Fick ett blommogram med fina rosa blommor och lyxig choklad av C & M och barnen. Så gulligt! :) Tack! Pralinerna ska jag njuta av i min ensamhet tillsammans med en kopp te. Mmm!

Min gynekolog ringde mig och berättade att hon fått bort cystan bra men att den satt fast lite mot bukhinnan och hon upptäckte även fler endometrioshärdar på slemhinnan i buken. Hon har bränt ner dem och ville att jag nu ska medicinera bort dem också. I 3 månader ska jag äta gulkroppshormon. Hoppas att jag inte får allt för starka biverkningar.
Blev så ledsen sen när jag lagt på luren. Tårarna rann över. Är så less på detta! :/
Känner mig svag nu. Känner mig sjuk och överkörd.
Vi satt ute i solen i några minuter nu på eftermiddagen för att få lite luft och lite rosor på kinderna. Är väldigt blek om jag säger så.
Imorgon kommer mamma och håller mig sällskap en stund. Ska nog ringa och fråga henne om hon kan hjälpa mig med lunch plus att det skulle vara trevligt med the company. :)
Ska fråga om hon kan hämta ut receptet på medicinen då oxå.
Visst kan väl andra hämta ut ens receptlagda mediciner?
Är inte stark nog att tralla dit själv.

Det känns väldigt overkligt att jag ska orka jobba på tisdag eller onsdag. Men jag kanske blir kry snabbt! Hoppas det!
Det är lustigt hur svag man kan bli av en sån här "liten" operation. Bara att gå några meter tar musten ur mig!

Snart ska vi njuta av lite vattenmelon. Gott och uppfriskande mot all chips! :)
Kram

1 kommentar:

  1. Du har det tufft nu. Men håll modet uppe!
    Snart ser du tillbaka på denna tid och inser att du klarade av det!
    Det värsta är ändå över!
    KRAM E!
    <3

    SvaraRadera