tisdag 22 september 2009

Hemma!

Nu ligger jag i soffan, nedbäddad med mitt egna täcke som doftar så gott och "hemma". Ett glas Fanta på bordet och datorn i mitt knä! Skönt!
Har varit hemma drygt en timme. Det tog sin lilla tid.
Är öm och lite groggy men mår ändå helt okej.
Var på sjukhuset vid 11:30. Fick gå in i ett bås och byta om till rock, strumpo och nättrosor. Smexy! ;)
När jag drog på mig rocken som sjuksystern lagt fram så tänkte jag "hur smal tror hon att jag är egentligen!!??" Den var supertajt och slutatde precis, och då menar jag precis, nedanför rumpan.
"Jag går inte ut så här!!" tänkte jag och kände mig som en i Spice Girls eller en sjuksyster i en "vuxenfilm". Ropade på Fredrik och sa att han skulle fråga om det fanns några större rockar. När sköterskan kom så började hon fnissa "Neej, herreguuud! Haha. Vänta, du ska få en större rock".
Jag hade fått en barnstorlek- storlek 140 om jag inte minns fel! Hahahaha. Ja, det blev ett gott skratt ialf! :) Synd att jag inte hade en kamera med mig! Hahaha!
Fick vänta i ett rum i ca 2 timmar för patienten före mig tog lite längre tid än beräknat. Men det gjorde inget för hann varva ner rätt så bra. Hade maken med som sällskap.
Fick kanyl i handen, lite värktabletter i förebyggande syfte och sen till slut kom de och hämtade mig och rullade in mig på operationssalen. Där fick jag lägga mig på ett annat bord/säng och de kopplade lite "övervakningssystem" på mig. Fick lugnande i kanylen och kände mig skitfull. Urk! Sen fick jag sömnmedlet och somnade skitsnabbt. Kommer inte ens ihåg att jag blev trött.
Nästa sak jag kommer ihåg är på uppvaket då de väckte mig- och jag som sov så skönt! :)
Fredrik ringde precis när jag vaknat och hann säga några ord innan jag kräktes. B.L.Ä!
Fick sen ringa upp honom och säga att jag var okej. Klockan var då ca 16:45.
Mådde lite illa till och från så till slut fick jag lite läkemedel för att få bort det. Skönt!
Hade inte så fasligt ont i magen utan kändes som en lättare mensvärk.
Fick lite fika som bestod av te, äppeljuice och en ostmacka. Det gick väl ner sakta men säkert. Juicen smakade dock ljuvligt!
Skulle kissa innan jag fick gå hem men det kom inget kiss. Irriterande!
De gjorde ultraljud på mig och sa "ja, det är ju inte så konstigt att du inte kan kissa, det finns ju knappt något urin i blåsan!" Då ökade de droppet och jag fick häva i mig mera äppeljuice.
Provade att gå på toa efter kanske 40 minuter och efter lite avslappnande tankar(Kom igen! Du vill ju gå hem! FFS!) på toan så fungerade det! Blev så glad! Och sjuksköterskorna blev nog lika glada de! :)
De kopplade bort droppet och jag fick klä på mig mina kläder och ringa efter Fredrik!
Så skönt att gå därifrån och så underbart att se min fina, fina make! <3
Jag var så nervös och rädd innan operationen men alla läkare och sjuksköterskor var så gulliga och snälla! De gjorde det hela lite mindre skrämmande!
Men är så lättad att det är ÖVER!! Inge kul att genomgå, inte alls!

Katterna blev så glada när jag klev in genom dörren! De liksom tittade undrande på mig "Var har du varit mamma? Är du sjuk?" Så underbart att se mina bäbbar! ;) Det värmer hjärtat att de förstår så väl att man inte mår 100%. Djur är helt otroliga! Nu är de runt mig hela tiden. *love*
Imorgon VAF:ar(Vård Av Fru) Fredrik. Så skönt att ha honom hemma! Lovely!
Börjar känna mig lite trött nu. Får se hur natten blir! Hoppas jag får sova utan värk!
Är så otroligt lättad att detta är över så att jag nästan fäller en tår. *Lyckorus* ;)
Kram, puss och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar