lördag 5 september 2009

Slappdag som borde vara en städdag....

Lördag. Sov skönt inatt men drömde att två killar med pistoler bröt sig in i vår lägenhet, som låg högt uppe i ett höghus. De skulle ta våra katter för att göra pälskappor eller nått. Jag flög på dem med de fångade in oss(jag och någon person till) och sa att de skulle döda oss. Mig skulle de döda långsamt.(!?)
Jag låste in mig i ett rum och ringde SOS-alarm och förklarade min situation men jag kom inte ihåg vår adress. Visste inte alls var jag var helt plötsligt. Jag grät och grät och bönade och bad "kattkidnapparna" att inte döda oss.
Vaknade med ett ryck och kunde pusta ut! Panikkänslan rann av mig.

Idag borde jag städa. Har tvättat två maskiner tvätt än så länge men har fastat framför YoVille på Facebook. Det är beroendeframkallande.....Jäkla skit! ;)
Hittade ett halvt paket vaniljrån i köksskåpet. Vet att jag inte borde äta sånt but what can I say, I´m a cookie monster! ;)
Och det är ju iallafall lördag så lite socker kan man väl få unna sig....
Håller på och lär mig att laga mat utan ris, pasta, potatis, mjöl. Ja, ta bort så mycket kolhydrater som möjligt. LcHf heter denna "diet" eller vad man nu ska kalla det. Och faktiskt så har min mage mått mycket bättre av denna mat. Men det är klart, jag saknar kakor och pasta ibland.... Tar väl ett tag innan man har vant sig helt.

Dags att lägga in en ny tvätt i maskinen då....kanske ska göra ett försök att städa också...
Stänga av tv:n och sätta på bra musik på Spotify!
Over and out!
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar