måndag 31 januari 2011

31 januari

Idag är det dagen D! :) Känns inte som om det blir nån bebis idag. Sovit bra inatt förutom lite halsbränna. Hade lite molvärk imorse men nu känns det helt okej igen.

Har precis ätit sen frukost och avslutade med latten i soffan. Spike har gråtit blod här för han har inte fått någon kattmat. Det är slut på mjukmaten och han fattar ingenting. Mjaaaoooooo!?
F är och handlar lite mat till mauarna nu och lite mjölk och bröd till oss. Sen ska han även byta remmen till torktumlaren eftersom den som de hade tagit hem åt oss var fel rem. Surt. Hoppas de kan fixa fram rätt rem nu och att vi inte behöver betala för ännu en.... 500:- för en jäkla rem.... Suck. Vore så skönt att få torktumlaren på plats nu innan bebben kommer. Den står nu här i vardagsrummet... Trevlig inredningsdetalj... Not.

Solen skiiiner idag! Så härligt! Jag skulle så gärna vilja gå ut och gå en långpromenad men det går inte alls det.... Då får jag lida ikväll/natt sen pga superömt bäcken. Inge kul alls!

Bebben rör sig som en galning i magen! Helt vild! Tro om nån vill ut? :)

Idag kommer Jim & Jessica hem från Thailand. Får se hur bruna och fina de är då. Hm.
Nä, ja e int bitter! ;) Hahaha.
Jocke kommer hem på onsdag. Ska bli kul att höra allas historier därifrån.

Jaha... undrar när bebben kommer.... MEn det är iallafall mindre än 2 veckor tills jag har honom i mina armar. Det känns bra. Och jag lider inte så mycket av att vara gravid. Visst, har lite halsbränna till och från, ömt bäcken, känner mig som en valross i sängen när jag försöker byta sovställning men jag mår ändå bra. Och jag trivs att vara gravid. Det gör mig inget. :) Har inte blivit superless på det ännu. Men fråga mig om en vecka eller två så får vi se om jag ändrat uppfattning... haha. Men jag hoppas verkligen inte att jag blir igångsatt utan jag hoppas att han väljer att komma ut själv, snart. Han kommer när han är redo! :)
Ska försöka njuta och slappna av dessa dagar fram till bebbens ankomst. Ska FÖRSÖKA att inte tänka så mycket på "framtiden" utan bara vara och vila.

Jag gissar på att han kommer den 2 februari. Mamma tror den 5:e vilket inte är ett sånt bra datum för då är hon på begravning på Åland. Det är mormors syster som de ska säga hejdå till. Jag sa det att då kanske mamma o pappa får beskedet precis innan begravningsakten och så får de sitta där med den underbara nyheten och försöka att inte stråla som solar. Haha. Men så är väl livet... Nån dör och nån föds.

Morfar ligger på sjukhus nu. :( Han har fått en inflammation i njurarna. Stackarn! Hoppas han kryar på sig snart.

Nu kom maken hem med kattmat. Han gav Spike mat(Angel ligger sover) och Spike som varit sååååå hungrig hela morgonen slickade bara i sig lite mat och la sig sen o sov igen. Blir lite orolig att han är sjuk eller nått.... Hm!

Kanske ska klä på sig lite kläder... Ska försöka få maken att ta ur och tvätta kattlådan nu. Den luktar inte så fräscht.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar