måndag 3 januari 2011

BB-Väskan

Dax att börja packa den då.... Hittade denna lista på babycenter.com

Till förlossningen:


Din förlossningplan(Den måste jag skriva och skicka in till BB-stockholm oxå ja...)
ID-handlingar
Morgonrock
Innetofflor
Sockar
Gammalt nattlinne eller T-tröja att ha under förlossningen
Massageolja eller kräm
Läppbalsam/cerat
Mat och dryck
Klocka med sekundvisare(Iphone)
Digitalkamera eller videokamera
Böcker, tidningar etc att slappna av med
Bilder av några eller något du älskar (som inspiration) - Nja.. de personerna har jag i mitt hjärta!
TENS-maskin om du planerar använda det. Nope. Har ingen.
Toalettsaker
Vattenspray att svalka dig med. Vattenspray??
Musik att lyssna på. Hm..vilken musik vill jag förstöra?? Tror jag hoppar det.


Till medföljare/förlossningspartner:


Klädombyte
Något att äta
Iphone


Efter förlossningen:


Kläder för hemfärden
Amnings-BH
Amningsinlägg
Bindor
Nattlinne eller pyjamas
Toalettsaker
Adressbok och medel att ringa med (mobil tillåts oftast inte på sjukhus - Really? Fortfarande?)
Handduk, hårborste, tandborste och tandkräm
Gamla/billiga/engångstrosor
Öronproppar (om du hamnar på en högljudd avdelning) Äh.


Till bebisen:

Babyskydd
Kläder för hemresan (helpyjamas/bodysuit är enklast)
Filt (enligt väderlek)
Blöjor
Ett par sockar eller tossor
Mössa
Overall om det är kallt ute

Nått mer man behöver? Eller nått av ovanstående som man ABSOLUT inte behöver? Help me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar