måndag 10 januari 2011

Förvärkar måntro?

Idag(och inatt) har jag haft som kraftig mensvärk och sammandragningar HELA tiden. Mår lite illa oxå. Är det förvärkar tro?
Jag vet att de kan hålla på i 4 veckor innan förlossningen startar men man får sig en tankeställare att det börjar närma sig... Shit.
Jag har glömt bort hur obehagligt mensvärk kan vara. Blä! Och detta är ingenting mot vad som kommer....gulp. Ska bli väldigt intressant o se hur jag klarar av smärtan.
Sov inge vidare inatt pga magen. Var tvungen att gå upp på toa klockan 3 inatt för kände mig magsjuk. Magen var i väldigt kass kondition. Urk.
Nu har värken släppt till stor del men känner mig fortfarande lite "urk" och har lite molande värk som kommer och går. Ska sitta och vila hela dagen idag! Så skönt att man inte behöver gå till jobbet. Puh.

Imorgon kommer Erika och Meja och hälsar på! Yay! :-) Måste baka nått gott!
Funderar på att baka en långplåt med snoddas och frysa in så man har sen när bebis är här och folk kommer och hälsar på. Borde göra storkok av några maträtter oxå så man har maten klar och slipper tänka på det. Tror vi kommer ha fullt upp ändå. ;-) Åh, nu kände jag en stark längtan efter honom. Min bebis. Min son. Inte bara skräck inför förlossningen. Haha.

F fick samtal från sin kontaktperson på försäkringskassan idag och hon frågade hur det gått med allt och tydligen så har inte F fått alla pengar för sin sjukskrivning så det kommer rulla in lite extra cash snart. Så bra! Vi behöver det. :-) Han har verkligen haft tur med sin kontakt på FK.
Man blir nästan rädd när saker och ting går bra.... Vi har inte varit så bortskämda med det det senaste halvåret... Kanske vi kan få lite tur nu....?

3 veckor kvar idag till beräknat förlossningsdatum.... :0 Wohooo....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar