söndag 2 januari 2011

Mitt 2010

Januari: Fick reda på att kusin Erika väntar bebis. Så roligt! :) Jag och Fredrik var och kollade på Eddie Izzard tillsammans med Jocke och Mimosa.

Februari: PMS och pizzasug. Hälsade på hos Carro & Mange i deras nya radhus. Nojjade över vad som är fult på min kropp, speciellt mina fötter. Njöt av dyrt gott rödvin hos Jocke(300:- flaskan). Fredrik och jag firade 5 år tillsammans och Bea fyllde 18 år!

Mars: Mycket snö fortfarande. Jag har stor press på mig att byta jobb eller vidareutbilda mig till bibliotekarie eller något helt annat. Lite nyare frisyr och blir blondin igen. Har alkohol- och godisförbud.

April:
Njuter av påskgodiset efter förbudet. Har en galen och BLÖT tjejkväll!

Maj: Lider av dålig andedräkt som jag sen får tabletter och nässpray mot(nån retning i halsen). Läste på om adoption. Champagne hos bror. Fredrik var till Idol-audition. Blev gravid i början av maj. Maken laseropererar ögonen. Får provköra Jockes nya häftiga bil. :) Åker till Åland och badar i ISKALLT vatten och dricker massa vin och annat gott helt ovetandes om att jag är gravid. Ops.
Är jättetrött och kan inte förstå varför.. ;) Maken ger mig zonterapi och massage på fötterna för att det eventuellt ska hjälpa till att bli gravida.
Den 29 maj gör jag graviditetstest på morgonen och blir lite chockad när det visar "positivt". :-)

Juni: Drar ut min jobbiga visdomstand. Graviditetsillamåendet börjar komma. Får en chock när Jim gör slut med Linda. Ser på ett väldigt vackert prinsessbröllop.

Juli: Vi köper en systemkamera för en del av bröllopspengarna. Så nöjd! Upptäcker Mari Jungstedts böcker! Berättar för min chef att jag är gravid. Semester! Trött på illamåendet!

Augusti:
Ett endaste inlägg denna månad. Detta pga semestern. ;) Firade vår bröllopsdag med macka från Subway och sen tillbringa hela dagen och kvällen för att hjälpa bror Jim flytta ut från lägenheten.
Fick se vår lilla prins på ultraljudet den 31 augusti! :-)

September: Galet mycket på jobb. Stressar lite för mycket... Tömde mammas vind på bebiskläder. Kände de första "riktiga" rörelserna i magen som 3 svaga bom, bom, bom. Var på toa på jobb. :) Får kraftiga sammandragningar och sen ont i magen. Skyller på vår lilla ninja. ;) Åker dock till gynakuten till slut men de hittar inget fel utan jag får åka hem och vänta på provsvaren. Blev inte bättre så vi åkte tillbaka efter några dagar och då hittade de till slut vad som var fel. Mitt myom som börjat växa och gör skit ont. Blir inlagd på Danderyd en natt för observation och sen följer en sjukskrivning på sammanlagt 4 veckor. F har fortfarande problem med sin knäppa chef.

Oktober: Känner av bebben när han hickar. Målar sovrummet ljust, mamma hjälper oss! Börjar jobba igen efter sjukskrivningen. Den 19/10 fick vi höra bebbens hjärtljud för första gången. Hem till Heidi, Micke o alla barnen på middag. Så trevligt! Åkte hem med massor av bebissaker till ett skitbra paketpris! Skitbra! :) Drömmer mycket om vargar. Mormor fyller 80 år!

November: Letade vinterskor på nätet. Köper det första bebisplagget. Försäkringskassan har fel löneuppgifter om mig vilket gör att jag får på tok för lite pengar. :( Ångest! Får besök av Erika och hennes lilla Meja. Mys! Snöstorm. Kollar ut vår barnvagn och mam o pap lägger handpenningen. Syster opererar bort sina halsmandlar. Börjar med "Utmaning i 30 dagar" i bloggen. Så kul!

December:
Mamma & pappa åker till Egypten för en kryssning på Nilen. Pappa fyller 60 år i samma veva. Han får ett whiskyskåp av oss barn med respektive. Gör ett tillväxtultraljud och får reda på att bebben är en stor kille. :)
Föräldrautbildning. Pepparkaksbak med syster. Fredrik jobbar extra på färjan Rosella. Köper bilbarnstol. Julstök, lite ledigt, julafton, jobb i 4 dagar sen nyår och LEDIGT! Gott Nytt mina vänner!

2 kommentarer: