lördag 15 januari 2011

Lördagsmys

Har precis gjort lite pedikyr. Bara kvar att måla tånaglarna nu. De får bli ROSA! :) Måste ju ha något sånär fräscha fötter till förlossningen....
Men det var inte det lättaste att klippa, fila och smörja ett par fötter med en badboll i vägen.... Pust. Nån protesterade lite smått i magen. ;) "Vad fan gör du?! Det är lagom trångt här inne ändååå!"
Nu pausar jag med lite godis och sträcker ut magen ordentligt.

Mam o pap var här tidigare idag och kollade mått för skötbordet pappa ska bygga. Det är väldigt praktiskt med en snickare till far. ;) O sen en snäll sån oxå!
Eftersom vår badrum är så smalt så måste vi nästan ha ett custom made-skötbord. Det blir nog bra! :)

Bäddade vaggan idag. Så gölligt! Dock så går det inte att ha det så utan jag måste gömma vaggan med en filt och två stora soffkuddar för annars bosätter sig katterna i den...det vill jag inte! Får hoppas att de inte hoppar upp där sen när väl bebben är här..... Kan ju hoppas att de fattar att den sängen är upptagen även fast det kanske inte ligger en bäbis däri HELA tiden...men knappast.... De e inte som andra katter de här....suck.

16 dagar kvar då... Vaknade runt 4 inatt av Angel som ville ha nya kulor.... Älskar när han gör så....NOT! Även fast det finns kvar lite i skålarna så ska han ha nytt(påfyllning), som av princip. När jag vaknade så kände jag att jag hade mensvärk och var även lite hungrig. Gick upp, fyllde på kulor åt mauarna, åt lite och tog 2 alvedon. Satt uppe i ca 1 1/2 timme innan jag knatade tillbaka till sängen. DÅ släppte värken helt. Så skönt. Sov okej till F:s klocka ringde vid 8:20 eller nått sånt... Han tryckte på snooze, trodde han, och vaknade igen 9:40 av Angel som kom och undrade om vi inte skulle stiga upp.. F skulle åka iväg på träningsläger 10:00 så han blev lite försenad.

Skötbordet blir nått liknande det här:


Fast med hyllor istället för tyglådor..
Bild hittad på nätet nånstans....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar