lördag 22 januari 2011

Sleepless again....

Suttit uppe nu sen klockan 4. Är glad att jag fick sova så länge iallafall. Har dock vaknat till och från av rätt kraftig mensvärk hela natten. Så till slut gick jag upp och tog 2 alvedon. Känns lite bättre men värken kommer till och från men absolut inte regelbundet så det är väl bara förvärkar. Har ont i korsryggen och det strålar liksom ut i ena benet....
Hur FAN ska man klara av de riktiga värkarna sen om man tycker dessa är obehagliga?! Ja du.... Haha.
Men det känns samtidigt lite spännande att det faktiskt händer lite saker i magen och att kroppen förbereder sig. :)
Och jag tror att det börjar bli väldigt trångt för bebben. Igår förmiddag när jag låg och vilade(okej, sov som en stock!) så vaknade jag av bebbens sparkar. Det har aldrig hänt förut. Det kändes verkligen som om nån stod och petade/puttade mig på magen! Haha. Vaknade med ett ryck.
Och förut när han har hickat så har jag liksom känt det "långt in" i magen men häromdagen så hickade han jättestarkt 3 gånger. Syntes så väl. Som om han låg med ryggen precis ut mot min mage. Mitt hjärta smälte då som det aldrig gjort förut och jag tyckte så synd om honom. Min lilla plutt! Mitt lilla hjärta!

Ska kolla klart på Dr Phil och sen försöka sova lite. Har klipptid klockan 10:30 så tänkte stiga upp runt 9 för att hinna äta frukost och duscha i lugn och ro.

Vila sig lite nu. Gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar