lördag 20 november 2010

♥ Dag 3 – Mina föräldrar.

Min mamma Yvonne och min pappa Jan.
De är de bästa föräldrar jag någonsin kunnat önska mig!
Mamma är ett blont litet yrväder som säger vad hon tycker och tänker(på gott o ont haha). Hon tror gott om alla människor innan motsatsen har bevisats. Hon lagar den godaste maten! "Alla" säger att jag är en kopia av min mamma och det är heeelt okej för mamma är söt och har jag samma tur med mina gener med att se så bra och ung ut när jag är 60 år så är jag väldigt tacksam!
Pappa är en snickare som jobbat väldigt mycket under min uppväxt och gör det fortfarande men jag har alltid sett upp till honom och jag måste säga att det är först på senare år som jag lärt känna honom och insett att vi är väldigt lika på många sätt som tex säger han inte mer än det behövs ibland, precis som jag. ;)
Han älskar att dra roliga skämt och väldigt gärna fräckisar *fniss*.

Mamma o pappa är så lätta att umgås med och jag älskar det! På somrarna brukar vi grilla tillsammans. Pappa grillar, med den obligatoriska "grilloljan" bredvid sig som antigen är ett glas vin eller en liten Jägermeister, med Fredrik bredvid sig med nått gott i sitt glas även han.
Mamma står och fixar och grejar i köket medan vi andra hjälper till med dukning(även om hon får tjata lite ibland) och att glo och prata med henne. :)
På hösten och vintern kan vi äta mat tillsammans och sen bara sitta och prata o dricka vin vid köksbordet i flera timmar. Mysigt!
Har man tur(och inte är gravid förstås) så fixar pappa till en av sina goda Irish Coffee. Mmmm!
Det är så skönt att ha en sån avslappnad relation till mina föräldrar. De är ju inte bara mina föräldrar utan även våra vänner. :)

Och snart blir de mommo och moffa till vår lille plutt! Vet att vårt barn inte kan få bättre förebilder!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar