måndag 8 november 2010

Jag ska överklaga!

Hela dagen igår och inatt var jag såå ledsen.
Vaknade klockan 3 och kunde inte somna om. Kände mig så ledsen i själen.
Kom till jobb o mådde skit men träffade min kollega som kommit tillbaka från sin föräldrarledighet med sina tvillingar och han berättade om de små liven. Det verkade så härligt och då insåg jag "Fuck the money! Jag har något underbar framför mig!"
Blev på bättre humör och lite av the heartache försvann! :)
Hade massor att göra på passet idag så klockan gick skitsnabbt mellan 9-13! Så skönt!
Men jag ska iallafall överklaga till Försäkringskassan! Jag måste iallafall försöka! Fick rätt så mkt stöd på familjeliv så känner mig peppad!
Inser att det nog inte är en lätt match att slåss mot FK men vad fan! Ge mig mina pengar era djävlar! Det som irriterar mig så förbannat mkt är att de dröjde sååå länge med att betala ut den lilla fjuttsumman till mig! Va?! Usch..I don´t like them...
Hur hade det varit om jag hade fyllt i för mkt lön istället?
Hade de sagt "nej ärendet är stängt så du kan behålla de extra pengarna!"?
KNAPPAST! Då hade de lätt öppnat ärendet igen och krävt tillbaka varenda litet öre! Så fult ju!
Jag fattar att det är viktigt att man fyller i rätt uppgifter men herregud... I den djungeln som man int eär i så ofta så borde man få lite hjälp och en guide!´Inte så lätt att veta allt själv och sen en sån som jag som slänger om siffror hit och dit och har JÄTTESVÅRT att läsa och tyda blanketter borde de ha lite överseende med...
Omprövning tack!
Ska skriva ett brev i dagarna och luska ut var jag ska skicka det. Man ska tydligen vända sig till Länsstyrelsen men skicka in det till FK först så att de har en chans att godkänna överklagandet eller inte. Godkänner de inte det så skickar de vidare brevet till länsstyrelsen... Bökigt...
Ser skräcken framför mig att ha med FK att göra med tanke på att vi väntar bebbe.... Hoppas det går smidigt iallafall... Måste se till så att de har rätt löneuppgifter på mig nu så jag får rätt föräldrarpenning.
Pratade med C precis som har pratat med sin mamma som kan det mesta i pappersvärlden... Hon sa att jag inte kan få resten av pengarna retroaktivt men att jag kan begära handlingarna på anslaget, typ, och tjata, tjata, tjata! Begära en omprövning! Förklara situationen, att det har varit väldigt mycket nu denna höst, att jag är lite virrig och MÄNSKLIG! Alla kan göra fel!
Enligt C så hade de ringt hem till hennes sambo, när han var sjukskriven, då handläggaren sett att hans lön varit samma i 5 år.
Varför ringde de då inte till mig?? Man borde väl ha reagerat om lönen var samma 1998-2010??!!!??!! Förbannade skitar! Får ringa till dem snart... Får ta det tidigt nån morgon när jag inte har pass. Och får jag en surpuppa i luren på andra sidan så får jag lägga på och ringa igen! Hoho. Ja...har man inte jobb så skaffar man sig....

Man kanske skulle köpa en Triss och hoppas på att vinna lite pengar....
Det skulle så behövas nu... Får ont i magen när jag tänker på månaden vi har framför oss.... Och skulle nån liten grej till skita sig nu så kommer jag att explodera för att sen gå in i väggen för att sen sitta och bläddra på läppen med fingrarna.. *crazy* Gäller att försöka hålla huvudet kallt! This is life I guess! Det suger verkligen ibland....




Men du och jag liten! Vi ska klara det här! Du, jag och pappa! Eller hur!?
Älskade liten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar