måndag 15 november 2010

Hemma

Idag är jag hemma från jobb. Har varit vaken typ hela natten(igen) pga ömt bäcken, rygg, ligament, som lite mensvärk och sammandragningar. Får lite vibbar från när jag var sjukskriven så jag tar det lugnt idag. Vila, vila, vila! Vill INTE blir sjukskriven igen!
Nu har jag satt på stödbältet jag fick från en kollega och hoppas på att det hjälper lite. Vill inte ta en värktablett... Har blivit matad hela livet med "man ska inte ta en värktablett om man har ont i magen och inte vet vad det är" så det är lika bra att avstå. Det funkar än så länge. Får dra fram vetekudden om det blir värre.
Äter lite pepparkakor nu. Bra tröst! ;-)
Och visst jag hade kunnat dra mig till jobb utan sömn och öm överallt men nu tänker jag på oss. Inte bara jag längre i denna kropp! De klarar sig bra utan mig på jobb.
Idag ska jag och bebben ta det lugnt! Dricka jasmine-te och äta pepparkakor.
Jasmine-te är min nya drog! Så gott!

Regnar jättemycket idag. Tror Angel är ute fortfarande...släppte ut honom runt 6-tiden och jag har inget minne av att jag har släppt in honom igen..... Kommer väl komma in en blötsudd sen då..... Han sitter säkert och trycker någonstans... Stackars liten.


Gott te! :)

2 kommentarer:

  1. Sv: uusch :( Dumma unge! hihi.
    vet inte. Känns inte riktigt som det, men man vet aldrig :P För när jag hade magkatarr förut så gjorde det ju ont i princip hela tiden.
    Puss

    SvaraRadera
  2. Ja hihi... ;) Hoppas på att få sova inatt..

    Prova med laktosfria produkter då?? Man märker rätt så snabbt om det hjälper eller inte.... Skadar inte att prova....
    Puss & kram!

    SvaraRadera