fredag 19 november 2010

De sitter som en smäck!

Är så glad! Hämtade ut mina stövlar nu precis som jag beställde från Brandos i onsdags.
Och, de sitter sååå bra! Är så otroligt nöjd! De är fluffiga och varma på insidan och bra vidd uppe i skaftet. Kjol och taights blire nu när jag vill! Så skönt att kunna växla från jeansen.

Idag har vi beställt barnvagn oxå! Det har varit en bra dag idag! :-)
Det blev en Emmaljunga för 6100:- Mamma och pappa betalade 4000 och så betalar vi resten när vi hämtar ut den. Tack snälla söta fina mamma o pappa! Ni är bäst!!!
Mamma hade ju sett en barnvagn hos Babyproffsen som kostade 3000:- och det tyckte vi var ett jättebra pris för en sån fin vagn MEN den var supertung! Direkt när jag tog i den och försökte svänga runt lite med den så kände jag "nej...herregud vad tung!" Jag skulle haft jätteproblem att själv lyfta in den i bilen och sen bara tanken på att köra den i snömodden nu i vinter och sen i lösgruset på Åland i sommar. Nja... Fick känna på en Brio och en Emmaljunga och till slut så kände vi att vi valde rätt.
Så vår vagn är brun/koppar i färgen och en ligginsats som är beige med mysig "päls" inuti. Såg så mysigt ut! :)
Kan inte fatta att vi har en vagn nu..... Kan fortfarande inte fatta att en liten plutt, VÅR lilla plutt, ska ligga däri.
Kollade lite på bilbarnstolar oxå. Bra och börja orientera sig i vad som finns. Vilken djungel! Man blir ju alldeles vimmelkantig! Haha.
Men det blir iallafall en bilbarnstol med bas så att det är lätt att lyfta i och ur den lille! ;)
Lyfte ner spjälsängen från mammas vind idag och den såg väldigt fräsch ut. Inte råttbiten alls. Puh! Måste dock köpa till madrass, täcke och en liten kudde. :-)

Detta var den bästa dagen på länge! Att kunna känna att det går lite bra för en gångs skull! Ah! Man behöver sådana dagar jue!


Så här ser den ut.



Och sen en sån här ligginsats till! Mys!

Båda bilderna är lånade från Emmaljunga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar